Learning To Fly

ジョージ・ハリスン経由でトラヴェリング・ウィルベリーズトム・ペティに出会う。
中学生のころからトム・ペティはなんだか親戚のお兄さんのような存在でした。大好きな曲。

Learning To Fly
https://www.youtube.com/watch?v=s5BJXwNeKsQ

Well I started out down a dirty road
そう、僕は汚れた道を歩きはじめた
Started out all alone
たった1人で
And the sun went down as I crossed the hill
そして太陽が沈んだ、丘を横ぎった
The town lit up the world got still
町は灯りがともり、世界は静まった。
I’m learning to fly but I ain’t got wings
僕は飛ぶことを習っているんだ でも翼がない
Coming down is the hardest thing
落ちていくことが最もつらいことなんだ

Well the good old days may not return
そう、古きよい日々は戻らないだろう
And the rocks might melt, and the sea may burn
岩が溶けることも、海が燃えることもないだろう
I’m learning to fly but I ain’t got wings
僕は飛ぶことを習っているんだ でも翼がない
Coming down is the hardest thing
落ちていくことが本当につらいことなんだ

Well some say life will beat you down
誰かに言われた、人生に打ちのめされるだろうと
Break your heart, steal your crown
お前の心を壊し、お前の大事な王冠を盗むだろう
So I started out for God knows where
だから僕は歩き始めたんだ、でも僕は知るだろう 
But I guess I’ll know when I get there
神は行き着く場所を知っているって そこへたどり着いたとき
I’m learning to fly around the clouds
僕は飛ぶことを習っているんだ 雲の周りで
But what goes up must come down
でも上がったら落ちるしかない

I’m learning to fly but I ain’t got wings
僕は飛ぶことを習っているんだ でも僕には翼がない
Coming down is the hardest thing
落ちていくことが本当につらいことなことなんだ
I’m learning to fly around the clouds
僕は飛ぶことを習っているんだ 雲の周りで
But what goes up must come down
でも上がったら落ちるしかない

I’m learning to fly
僕は飛ぶことを学んでる
I’m learning to fly
僕は飛ぶことを学んでるんだ・・・・・

ついでにこれも。ショービズ界に疲れ果てたウィルベリーズのメンバー達のジョークが効いてて本当によい。
http://onemusic1.blog133.fc2.com/blog-entry-420.html